Skup Aut Warszawa » Blog » Jak najlepiej sprawdzić przebieg samochodu z Niemiec?

BLOG

Jak najlepiej sprawdzić przebieg samochodu z Niemiec?

Spis treści

Jak sprawdzić przebieg samochodu z Niemiec?

Import samochodów z Niemiec jest stale popularny. Czemu tak jest? Wielu Polaków uważa Niemcy za bogaty naród, który zmienia samochody częściej niż Polacy. Uważamy Niemców za społeczność rzetelną, która dba o auta, woli sprzedać niż naprawiać. Niezależnie czy osoby prywatne czy skupy aut, wchodząc w posiadanie takiego pojazdu naprawiają usterkę, przywracając mu pełnowartościowość. Wiąże się z tym najczęściej niski przebieg auta, co jest niewątpliwie zaletą. Wiarygodnym źródłem wiedzy o używanym samochodzie, jego przebiegu i stanie technicznym są CEPIK, TÜV oraz komercyjne strony internetowe. Rozwinięcie tych tajemniczych skrótów znajdziesz w dalszej części artykułu.

Czy w Niemczech jest cepik?

Cepik jako system informatyczny centralnej ewidencji pojazdów i kierowców jest stricte polskim podmiotem. Od niespełna dwóch lat, po zalogowaniu  Profilem Zaufanym na stronie historia pojazdu gov sprawdzisz historię aut niezarejestrowanych w Polsce. Informacje jakie otrzymamy w CEPIK udostępniane są dzięki nawiązaniu współpracy przez ministerstwo cyfryzacji z komercyjnymi dostawcami danych o historii pojazdu z Niemiec. W Niemczech jest TÜV (Technischer Überwachungsverein). Są to sieci autoryzowanych stacji w których samochód ma badanie techniczne. Wygenerowany zostaje raport w którym jest przebieg auta, lista usterek, miejsce i data przeglądu. Wystarczy poprosić właściciela pojazdu o udostępnienie skanu raportu. Innym miejscem gdzie dostępna jest historia pojazdu to ASO ( w przypadku aut używanych 4-5 letnich).  Pozostają jeszcze komercyjni dostawcy informacji np. Auto DNA. Historie pojazdu, ostatni zarejestrowany stan licznika sprawdzimy po podaniu numeru VIN. Opłata zależna jest od pakietu jaki wybierzemy oraz od aktualności informacji. 

Gdzie najlepiej sprawdzić VIN samochodu z Niemiec?

Lokalizując numer VIN auta z Niemiec a auta z polskiego salonu nie maja wielkiej różnicy. Jeżeli planujemy zakup pojazdu sprowadzonego z terenu Niemiec, często już w ogłoszeniu podany jest numer VIN. Jeżeli nie został podaniu, właściciel samochodu zawsze udostępni. VIN to przecież potężne źródło informacji o historii pojazdu. Zaczynając od dokumentów, numer znajdziemy na niemieckim briefie: małym i dużym. Dokumenty zaświadczają o ubezpieczeniu OC, stanie technicznym. Mały brief to nic innego jak odpowiednik polskiego dowodu rejestracyjnego. Numer VIN znajdziesz zawsze w polu E. Kolejne miejsce to książka serwisowa, menu auta, na karoserii, na tabliczce znamionowej – zazwyczaj na słupku B (po otwarciu drzwi), na szybie widoczna od zewnątrz. 

Czy bez numeru VIN mogę sprawdzić historię pojazdu w Centralnej Ewidencji Pojazdów?

Prawie każda dostępna forma sprawdzenia historii pojazdu z Niemiec wymaga podania numeru VIN (wyjątkiem jest raport z przeglądu). Dotyczy to również Centralnej Ewidencji Pojazdów. Numer VIN to unikatowy numer nadwozia który zostaje nadany przez producenta. I chodź w różnych miejscach na ziemi obowiązują różne normy to wszędzie obowiązuje zasada siedemnastoznakowego zapisu. Dzięki temu jest to uznane za podstawowe źródło sprawdzenia historii samochodu. VIN jest narzędziem ltórym  możemy zweryfikować informacje których udzielił nam właściciel samochodu. Nie musisz za to posiadać numeru rejestracyjnego. Tak jak pisaliśmy wcześniej, korzystając z profilu zaufanego na stronie historia pojazdu gov sprawdzisz historię aut niezarejestrowanych w Polsce.

Zobacz podobne wpisy